David Zezula: Chtěli jsme ukázat, že naši borci byli u toho

Slovácké divadlo přichází v těchto dnech s reklamní kampaní k novému předplatnému na rok 2018. A jako pokaždé, i letos je předplatné mimořádně originální. O tom, jak kampaň vznikala, promluvil v krátkém rozhovoru grafik a autor grafického konceptu i plakátu s T. G. Masarykem David Zezula.

Davide, mohl bys, prosím, představit koncepci vizuálu k novému předplatnému na příští rok?

Koncept vznikl spontánně v rámci naší letní porady jako reakce na sté výročí založení republiky.

Vím, že se bude vázat k oslavám vzniku samostatného Československa. Jak vznikla tato myšlenka?

Chtěli jsme se nějak dotknout toho tématu, ale zároveň se vyhnout zbytečnému patosu a neuvěřitelnému vlastenectví. Tak vznikla "historická" koláž, ktera odhaluje, že touha po Slováckém divadle byla živá již v počátcích první republiky a naši borci byli u toho.

Potýkal ses při tvorbě s nějakým problémem?

Docela jsme se zapotili při shánění kvalitních dobových fotografií.

Jak jsi s výsledkem spokojený?

Vzhledem k tomu, že "vlastenecký" koncept budeme používat i na vizuálech v nové sezóně, tak mluvit o spokojenosti je zatím předčasné. Ještě nás čeká dost práce, uvidíme, jak to nakonec dopadne.

 

Blanka Šmejdovcová