Komedie Úča musí pryč! se nejvíc líbí pedagogům

Komedie jednoho z nejhranějších německých dramatiků Lutze Hübnera Úča musí pryč! v podání slováckých herců a v režii Michala Zetela boduje. Od lednové premiéry má na kontě už přes dvacet repríz a do konce května je beznadějně vyprodaná. "Divákům se to líbí, a tak doporučují svým známým a ti šťastnější se na představení už dokonce dostali víckrát. Nejvíc se komedie líbí pedagogům," říká v následujícím rozhovoru Monika Kalinová z marketingového oddělení Slováckého divadla.

Moniko, komedie Úča musí pryč! v režii Michala Zetela se těší až nebývale velkému diváckému zájmu. Je to výjimečná situace?

Myslím, že výjimečná situace není přesný výraz. Čas od času se objeví inscenace, která se vydaří natolik, že se každá repríza bleskurychle zaplní.  U "Úči" se potkalo mnoho faktorů, které k zájmu o ni přispěly. Tato komedie je výborně napsaná, skvěle zrežírovaná, všichni herci jsou úchvatní, k tomu autentické prostředí a téma, které všichni velmi dobře známe. Divákům se to líbí, a tak doporučují svým známým a ti šťastnější se na představení už dokonce dostali víckrát. Nejvíc se komedie líbí pedagogům.

Kapacita na představení je pouze 50 míst a inscenace je tak na dlouho dopředu vyprodaná. Čelíte často prosbám o vstupenky, a jak se taková situace řeší?

Malá kapacita je úskalím toho, že nehrajeme o třídní schůzce v kulisách, ale přímo ve škole před tabulí. Za větší třídu bychom byli kvůli zájmu o představení rádi, ale na druhou stranu pro diváka, který na představení jde, je právě toto intimní prostředí, kdy skoro sedíte s herci v lavicích, neopakovatelným zážitkem. O lístky na "Úču" si lidé volají v podstatě denně, snažíme se s uměleckou tajemnicí do prodeje přidávat co nejvíc repríz, ale nejde to hned. Kdo si ale počká, ten se dočká. Na každého se určitě časem dostane.  

Mnoho lidí si stále myslí, že sehnat vstupenky do Slováckého divadla je problém. Co bys zájemcům o lístky poradila?

Často slýchám od lidí, že dostat se k nám do divadla je problém, že jsme pořád vyprodaní. Jsem na to už alergická. Je pravda, že jsou hry (jako třeba Úča musí pryč!), které opravdu vyprodané jsou, ale ve Slováckém divadle přece nehrajeme jen tři čtyři tituly… Máme aktuálně na repertoáru 16 inscenací, které prodáváme. Takže bych doporučila nebát se zkusit zajít do divadla i na to, co zrovna není v topu divácké návštěvnosti. A pak sledovat naše webové stránky. V sekci e-vstupenky ihned vidíte, kolik vstupenek je na jednotlivá představení k dispozici.

Čtenáře by určitě také zajímalo, jak vlastně pracuje marketingové oddělení v divadle. Prozradíš něco ze zákulisí své práce?

V naší kanceláři jsme tři ženy. Každá máme trochu jinou náplň práce, ale společné máme jedno - jsme tu pro diváky. Maily a telefony většinou míří k nám - do pokladny. Komunikace s diváky je tím nejzajímavějším na naší práci. Vždycky nás potěší, když uděláme tomu druhému na drátě radost. A to mnohdy nejde jen o zarezervování vstupenek, diváci si od nás nechají poradit, případně nám sdělují své dojmy z představení, ale dokážou zabrouzdat i do svého soukromí. Jde o živý dialog. Na pokladně máme usměvavou paní pokladní, která vás co nejlíp usadí, Simona Škrabalová se stará o večerní předplatitele a pohádkové předplatné a já mám na starosti komunikaci se školami (školní představení, žákovské a studentské předplatné). Nejspokojenější jsem, když se mi podaří někoho přemluvit, aby šel na představení, nad kterým prve nepřemýšlel, dá na mou radu a pak se ozve, že to byl skvělý tip!

Blanka Šmejdovcová