„Při prvních zkouškách si připadám nemožně,“ přiznává herečka Andrea Nakládalová

Dvaadvacetiletá herečka Slováckého divadla Andrea Nakládalová paří k velkým nadějím uherskohradišťského souboru. Diváci ji znají z mnoha inscenací a za pár dnů k nim přibude další role. Režisér Robert Bellan jí totiž svěřil postavu sopranistky Diany v nové bláznivé komedii Tenor na roztrhání. „Herci se při hraní komedie bojí, že se diváci nebudou bavit,“ myslí si herečka, která vyvolává salvy smíchu v muzikálu Adéla ještě nevečeřela či v komedii 1+2=6. Rozhovor uveřejnil Slovácký deník 2. ledna
Říká se, že zkoušení s Robertem Bellanem je náročné, ale že každý z herců se na něj svým způsobem těší, protože ten výsledek pokaždé stojí za to. Potvrzuje to Tenor na roztrhání?
Já jsem s Robertem dělala jen hru 1+2=6. To zkoušení bylo hodně náročné, Tenor je zatím pro mně větší pohoda, ale nejsme ještě na konci, takže to všechno může teprve přijít.

Jistě jste už před nástupem do Slováckého divadla slyšela o Rychlých šípech, sama hrajete v komedii 1+2=6. V čem je podle vás ukryto tajemství Bellanova úspěchu?
Asi to s humorem umí. Má cit najít dobrou komedii, v ní vtip, udržet tempo a pozornost diváka.

Co jste si o komedii Tenor na roztrhání myslela po prvním přečtení?
Že by se lidem mohla líbit. Mně se líbila.

Jak to vypadá, když hru projíždíte pořád dokola? Smějete se pořád vtipům, nebo máte pocit, že na nich nic k smíchu není?
Zkoušení je dost vtipné . Mám své oblíbené situace, kterým se dokážu smát pokaždé. Takže i díky tomu jsem zvědavá na reakce diváků.

Co je pro vás osobně při práci na novince nejtěžší?
Nejtěžší jsou pro mě první zkoušky, to si připadám úplně nemožně, mám pocit, že na jevišti nedokážu přirozeně ani stát, natož něco předvádět a u toho se tvářit profesionálně.

Mnoho diváků si myslí, že komedie je výborná příležitost k improvizaci. Platí to?
Asi ano, ale jenom do jisté míry. Improvizace je v komedii určitě přínosná, ale musí se zachovat nějaká stavba situace a gradace, aby se pak díky improvizaci nesmazala samotná pointa.

Má herec při hraní komedie nějakou černou můru? Čeho se nejvíc bojí?
Myslím, že se herci při hraní komedie bojí nejvíc toho, že se diváci nebudou bavit. Každý herec má nějaké místo, kdy si je jistý, že se diváci zasmějí nebo i zatleskají. A když se tak nestane, tak to je právě asi ta noční můra.

Kdybyste byla divákem, proč byste se na komedii Tenor na roztrhání šla podívat?

Byla bych zvědavá, co herci Slováckého divadla připravili a jestli Tenor překoná vysoce nasazenou laťku po předchozích komediích.

Které z komedií uváděných ve Slováckém divadle je Tenor podle vás nejvíce podobný?

Já jsem ovlivněná tím, že vím, jaký režisér Tenor připravuje, takže pro mě je nejvíc podobný komedii 1 a 2 = 6. Ale je to samozřejmě jiný příběh, jiná zápletka a jiné situace.

Kdybyste si mohli vybrat vaši komediální roli vašich snů, která by to byla a proč?
Konkrétně vážně nevím. Pokud bych tu roli zahrála tak, aby splňovala všechno, co divák od komediální role očekává, tak to by byla moje komediální role snů.

Jaký typ komedií je vám nejbližší?

Ty komedie, které mně jako herce nebo diváka pobaví, pak už je mi jedno, jestli je to komedie konverzační, situační…..Prostě od komedie očekávám zábavu.


O čem je komedie Tenor na roztrhání a co v ní bude Andrea Nakládalová hrát
Hlavním hrdinou je světoznámý tenorista, který přijede do Clevelandu zazpívat postavu Othella. Bohužel, před vystoupením požije spoustu prášků na spaní, zapije je alkoholem a usne. Majiteli divadla nezbývá nic jiného, než navléknout do kostýmu nenápadného, ale talentovaného zpěváka Maxe v domnění, že nikdo nic nepozná. Vtom se ale skutečný zpěvák probudí a dožaduje se vstupu do divadla. Následuje kolotoč záměn, nedopatření, omylů a bláznivých situací u kterých si divák jen říká: jak toto může dopadnout? Andrea Nakládalová vytvoří postavu operní divy, která má se světoznámým tenoristou své plány. Hodlá Mistra svést a dostat se na světová jeviště. Podaří se jí to? Nebo skončí v posteli u někoho jiného? Premiéra je připravena na 17. ledna.