Česká televize v den naší světové premiéry odvysílala dvě reportáže. Tady jsou.

V sobotu 21. června, v den světové premiéry hry Cena facky aneb Gottwaldovy boty jsme vás upozornili na přímý vstup z Uherského Hradiště ve vysílání televizního programu ČT24. Týkal se právě naší premiéry a v bezmála devíti minutách redaktor Josef Kvasnička hovoří s autorem hry Karlem Steigerwaldem a režisérem inscenace Břetislavem Rychlíkem. Zpětně naleznete tyto rozhovory na stránkách České televize ZDE… Jde o obsah tříhodinového ranního infoservisu Studio 6 víkend, tvořený jednotlivými reportážemi a vstupy. Každý z nich lze zhlédnout odděleně. V celém seznamu si tedy najděte vstup s názvem Cena facky aneb Gottwaldovy boty (je až u konce seznamu) a klikněte na něj.

V několika dalších zpravodajských pořadech České televize byla odvysílána ještě jedna reportáž J. Kvasničky, má necelé dvě minuty. Najde ji TADY… Vybrali jsme ji z pořadu Události v kultuře na ČT Art.
Reportáž o naší inscenaci tvoří jeden celek s rozhovorem s režisérem a uměleckým šéfem Klicperova divadla z Hradce Králové Davidem Drábkem. Kromě jeho práce a zmínky o práci celého Klicperova divadla přibližuje rozhovor právě probíhající jubilejní XX. ročník mezinárodního divadelního festivalu Divadlo evropských regionů. Jde o zřejmě nejrozsáhlejší divadelní svátek v celé České republice, který do 30. června nabídne zájemcům téměř 300 divadelních představení na různých místech. Má také svůj Open Air program, ten na deset dní zaplní královéhradecké ulice a nejrůznější zákoutí a prostory, v nichž vznikne na dvacet scén, na nichž vystoupí 150 souborů či jednotlivců, kteří odehrají 200 představení. Festival Divadlo evropských regionů a jeho Open Air program navštěvují každý rok desetitisíce diváků. Proto jistě stojí za to poslechnout si kromě reportáže o naší nové inscenaci i tu následující o tomto rozsáhlém divadelním podniku.
Mimochodem David Drábek se velmi zajímá o naši novou hru a jistě se povedou jednání o jejím zařazení do programu příštího ročníku zmíněného festivalu…