Dana Popelářová: Slovácké divadlo umí povýšit kulturu o další dimenze

Uherskohradišťská foniatrička Dana Popelářová začala navštěvovat Slovácké divadlo v 80. letech, když se do Uherského Hradiště přestěhovala z Brna.

Foniatrička už několikrát zachránila představení ve svém oblíbeném Slováckém divadle

„Poprvé jsem viděla inscenaci Motýli, kde hrál hlavní úlohu tehdy ještě neznámý neherec Kamil Pulec. Pak jsem mu trhala mandle, následně mě seznámil s hercem Béďou Výtiskem, a potom už mě to za nimi do divadla táhlo,“ vzpomíná s úsměvem na začátky svého vztahu s uherskohradišťskou scénou.

Později ji zaujaly inscenace Obchodník s deštěm, Rychlé šípy, Kosmické jaro nebo Mamzelle Nitocuhe. „Velmi vzpomínám třeba na Královu řeč, která byla absolutní bomba. Nebo Harold a Maude, to bylo navíc poslední představení, které jsem viděla s manželem, než zemřel,“ svěřila se lékařka.

Několikrát se už stalo, že Dana Popelářová zachránila svým odborným zásahem představení, když hercům ošetřila namáhané hlasivky. Naposledy k tomu došlo v sobotu 2. října, přesně týden před premiérou rockové opery Jesus Christ Superstar, kdy se na ni obrátil se zoufalou prosbou o pomoc herec Tomáš Šulaj. „Poslal mi sms, že se už dva roky připravuje na roli Jidáše, těší se na premiéru a teď má hlasový problém. Sešli jsme se hned odpoledne v ordinaci a pak jsem ho ošetřovala každý den až do premiéry. Když přišel v pátek ráno s tím, že za hodinu mají generálku, vlítla jsem do divadla, posadila se do páté řady uprostřed, abych ho dobře slyšela… a zažila jsem něco neuvěřitelného, fantastického. Nejen Tomáš, ale celá inscenace je absolutní špička.“

Slovácké divadlo je podle Dany Popelářové výjimečné tím, jak umí pracovat s rozmanitostí žánrů, a taky schopností hudebního a pěveckého projevu. „Tu bohatou kulturu Slovácka umí povýšit o další dimenze. Za 30 let, co Slovácké divadlo znám, stále roste,“ uzavírá Dana Popelářová.