Jakými změnami projde umělecký soubor Slováckého divadla?

Herecký soubor Slováckého divadla patří mezi nejsilnější divadelní tělesa v Česku. Je jeho velká zásluha, že se Slovácké divadlo stalo druhým nejlepším divadlem v republice, že získalo všechny možné nominace. Po prázdninách ale může být mnohé jinak. Jak se soubor Slováckého divadla změní?
K zásadnímu posunu uvnitř hereckého ansámblu nedojde. Podle mluvčího Slováckého divadla Josefa Kubáníka je stabilita souboru jednou z priorit ředitele Igora Stránského. „Postavit tým hereckých individualit, které se však neprosazují na úkor druhých a společně táhnou za jeden provaz, to je velká alchymie. V našem divadle se to naštěstí podařilo a je zájmem všech, aby nám to vydrželo. V tom je totiž naše síla,” říká Kubáník. Zároveň přiznává, že k drobným změnám přece jenom dojde. Z angažmá uherskohradišťského divadla odchází herečka Helena Jará, kterou si diváci pamatují například jako Desdemonu z Othella režiséra Stránského, či Lise v Pitínského Bratrech Karamazových. Jará se rozhodla pro studium angličtiny a pro tzv. volnou nohu v hlavní městě. Ve Slováckém divadle však bude stále hrát v inscenaci Liška Bystrouška a v muzikálu Kytice. V angažmá ji nahradí absolvent brněnské JAMU Petr Čagánek. Do důchodu zároveň odchází Božek Tomíček, z poslední doby známý například jako svérázná Matka ve Svačince generálů režiséra Duška. Na jevišti se bude objevovat stále jako host. V současné době navíc připravuje pro Malou scénu komedii O pejskovi a mačičke slovenského dramatika Ondreje Šulaje. Poslední změna nastává na postu režiséra. Ze stálého angažmá odchází Ladislav Pešek, který je podepsán například pod tituly Romeo a Julie, To pravé, Zase jsem se umýval zbytečně a další. „S panem Peškem budeme samozřejmě dále spolupracovat, pro rok 2006 už připravuje velmi zajímavou českou novinku. Jeho uvolněním ze stálého angažmá se nám hlavně otevře prostor pro další hostující režiséry,” vysvětluje Josef Kubáník a připomíná, že právě hostující režijní osobnosti souboru divadla velmi prospívají a posunují jej dále, ať jde o Pitínského, Smilkovou, Balaše, Duška či další. Na podzim navíc začne v Hradišti známý slovenský režisér Martin Porubjak studovat Brechtovu Žebráckou operu. Po prázdninách čeká hradišťský soubor zatěžkávají zkouška v podobě blížící se premiéry hry Maškaráda ruské režisérky Smilkové a kromě zmiňovaného Brechtova a Šulajova textu začne pánská část souboru studovat na Malé scéně komedii Klub sebevrahů.