Kocourkov-Brod míří k derniéře

„Satira o tom, že společnost, kterou kritizujeme, tvoříme my sami.“ To je hlavní myšlenka inscenace Kocourkov-Brod Šimona Cabana, která se na repertoáru Slováckého divadla držela téměř dva roky. V úterý 11. února se s ní diváci i herci Slováckého divadla rozloučí.

„Nazval jsem to komickou operou, kde není nikomu moc do zpěvu, o věcech, kterým by bylo nekorektní se smát. On ten text je totiž takový příběh, který se odehrává kdysi, kdesi, ale možná je současný a nedaleko od nás. A není tu jasné, kdo je dobrý, kdo zlý a vlastně teprve naší reakcí na tento děj a postavy v něm se ukazuje, kam která společnost ve svém uvažování a chování směřuje. A v tom vidím to důležité pro samotné představení v dnešní době, pro dnešní diváky,“ říká režisér Šimon Caban, který se řadí mezi přední české divadelní a filmové tvůrce. Inscenaci, kterou napsal, režíroval a vytvořil k ní i scénu, připravil s uherskohradišťským souborem jako světovou premiéru.

Jak vzpomíná David Vaculík na zkoušení Kocourkov-Brod?

Roli Kašpárka a průvodce celým příběhem svěřil Šimon Caban Davidu Vaculíkovi.

„Toto zkoušení bylo nesmírně náročné na koncentraci. Jsme pořád všichni na jevišti, a když necháte desítku herců čtyři hodiny pohromadě, začnou se po dvaceti minutách chovat jako mateřská škola na výletě. Pro režiséra extrémně vyčerpávající a pro herce taky. Text vznikl zajímavým způsobem. Pan režisér si s námi dal schůzku, pár hodin jsme si povídali a on pak jednotlivé části tohoto rozhovoru použil jako součást scénáře, který již měl připravený.“