„Okouzlil porotu i publikum,“ myslí si o Zdeňkovi Trčálkovi kritik a porotce Jan Kerbr

O tom, který herecký výkon na Grand Festivalu smíchu bude tím nejlepším, rozhodovala na šestičlenná odborná porota. Jejím členem byl i divadelní kritik Jan Kerbr.

Zdeněk Trčálek (vepředu) exceluje v roli Adama

„Po skončení posledního představení zasedla porota a všichni jsme dostali cedulky, kam jsme napsali první, druhý a třetí nejlepší herecký výkon mezi muži i ženami. Debata neprobíhala, každý jsme rozhodovali sám za sebe,“ popisuje průběh hlasování Jan Kerbr.

Sám si představení Třináctkrát za svědka velmi vychutnal. „Zdeněk byl v roli nerozhodného dobráka, který se k vlastní partnerce dopracuje až na konci příběhu, prostě neodolatelný ve svých skvěle zahraných rozpacích. Roli pojal minimalisticky a hraje hlavně tváří, ale myslím, že okouzlil nejen porotu, ale i diváky,“ chválí slováckého herce. „Moc se mi líbili ale i Jitka Hlaváčová a David Vaculík. Celá inscenace je herecky velmi povedená,“ dodává kritik Jan Kerbr.

Slovácké na Grand Festivalu smíchu boduje pravidelně

Není to poprvé co Slovácké divadlo na Grand Festivalu smíchu bodovalo. Stejnou cenu jako Zdeněk Trčálek, tedy pro nejlepšího komediálního herce, si odvezl už Vladimír Doskočil za roli Hajného Štětivce v komedii Na tý louce zelený. A dvakrát si Slovácké divadlo odvezlo Titul Komedie diváků, a to za 1+2=6 a Tenora na roztrhání. Z dalších komedií na festivalu soutěžily například Rychlé šípy, Adéla ještě nevečeřela, Falešné našeptávání nebo Prokletí nefritového škorpiona.

Na domácí scéně mohou diváci Třináctkrát za svědka s nejlepším komediálním hercem Zdeňkem Trčálkem v hlavní roli vidět v pátek 19. dubna a ve středu 29. května. Vstupenky najdou diváci na webu a v pokladně Slováckého divadla.