Posledních pár slov o komedii Harold a Maude. Dnes má derniéru

Celé tři roky vydržela na repertoáru Slováckého divadla hra, jež se právem stala bestsellerem světových jevišť a jejíž podtitul by mohl znít „Hymnus na život“. Námět  na křehký příběh zasmušilého mladíka Harolda, který tráví většinu času na cizích pohřbech, a životaplné osmdesátnice Maude, zpracoval Collin Higgins nejprve jako filmový scénář.

Podle něj natočila v roce 1971 společnost Paramount žánrově těžko zařaditelný snímek, který osciluje mezi černou komedií, sociální satirou a milostným příběhem a který vznikal pod zřetelným vlivem bouřlivých dobových událostí (válka ve Vietnamu, masakr na Kentské státní univerzitě v Ohiu v květnu 1970, kdy tamní Národní garda postřílela při protestní akci proti vietnamské válce v univerzitním kampusu čtyři studenty).
Film, který byl stejně jako např. Bezstarostná jízda chápán především jako příběh o svobodě, se záhy stal kultovní záležitostí. Následovalo románové zpracování a od roku 1973 těší diváky po celém světě divadelní podoba příběhu. Také ve Slováckém divadle se jímavý příběh o kouzlu života divákům zaryl hluboko pod kůži a vidět jste jej mohli na devětasedmdesáti vyprodaných představeních, které  byly často korunovány pro herce tou nejlepší odměnou – potleskem vestoje.
Nesporně šťastným přínosem bylo pro divadlo navázání spolupráce s charismatickou představitelkou hraběnky Maude, herečkou Květou Fialovou. Tato oboustranně milá spolupráce pokračuje nyní už ve třetí inscenaci. Komedie Harold a Maude byla totiž následována spoluprací na titulu Oskar a růžová paní a za týden bude mít premiéru další inscenace v hlavní roli s Květou Fialovou - Popel a pálenka.
Dnes se tedy budeme s příběhem Harolda a Maude loučit, ještě naposledy (poosmdesáté) nás pozitivně „nakazí“. Věříme však, že filozofie žití „každý den naplno“ neboli „maudismus“ vás neopustí ani potom!