Předplatné 2019: Představujeme nové tituly!

Slovácké divadlo spustilo 1. října předprodej předplatného na rok 2019. To bude zahrnovat šest nových titulů, šest režisérských osobností a samozřejmě šest unikátních zážitků! A na co můžete příští rok těšit? 

Sébastien Thiéry: Dva nazí muži (absurdní komedie), režie: Lukáš Kopecký

Úspěšný pařížský právník a věrný manžel se jednoho dne probudí nahý vedle svého podřízeného z advokátní kanceláře. A ten je rovněž nahý. Ani jeden z nich situaci nechápe. Co se mohlo stát? K tomu všemu se vzápětí domů vrací i právníkova žena Catherine. Podaří se za této konstelace ubránit jejich pětadvacet let trvající manželství? A může se to povést, když Catherine objeví svého manžela a jeho kolegu nahé podruhé?

Ladislav Smoček: Kosmické jaro (groteskně nostalgická hra vesmírného rozměru), režie: Michal Zetel

Hra jednoho ze tří zahraničně nejhranějších českých dramatiků, známého například hrami Piknik a Podivné odpoledne dr. Zvonka Burkeho, režiséra a spolutvůrce poetiky pražského Činoherního klubu, nese název inspirovaný obrazem světově významného českého abstraktního malíře Františka Kupky. Podobně jako Kupkovo výtvarné dílo ovlivněné přírodou nekopíruje skutečnost, ale tvoří na základě tvarových analogií nejrůznějších struktur – od mikroúrovní buněk až po astronomické fotografie planet – rozpíná Smoček strukturu své hry od samého jádra dramatu coby zhuštěných myšlenek až po tvorbu celých myšlenkových vesmírů.

Alexandr Nikolajevič Ostrovskij: Les (hořká komedie), režie: Roman Groszmann

V hořké komedii Les (1871), která podle Jana Nerudy „svléká lid do naha a nedává pravdě ani fíkového listu na tělo“, otevřel významný ruský dramatik – ve své době nebývale dokumentárně – bolavá místa soudobé ruské společnosti i s kůží. Skrze příběh pokrytecké statkářky prodávající po kouskách les kolem svého panství „vysadil“ autor les, či spíše neproniknutelnou houštinu, lidských vztahů rostoucích ve společnosti založené pouze na „hraní rolí“, přetvářce a falši.

Šimon Caban: Kocourkov-Brod (společenská hra o život), režie: Šimon Caban

Kocourkov-Brod je železniční stanice, do níž vlak nejezdí. V Kocourkově žije dívka. Do vedlejší vesnice, kde bydlí její nastávající, vede pouze jediná cesta – přes brod. Jestli se snoubenci k sobě dostanou a jakou cenu za to zaplatí, o tom rozhodnou životní zkušenosti, postoje a názory společnosti, která se náhodně sešla na last minute dovolené u břehů Středozemního moře v sanatoriu pro osoby trpící chronickým blahobytem. K evropským břehům Středozemního moře se ovšem snaží přebrodit také afričtí uprchlíci. Klienty sanatoria tak nenadále spojí společenská hra Brod. Začíná závod o život – ale nikoli o ten vlastní.

Fred Ebb, John Kander, Bob Fosse: Chicago (satirický jazzový krimi muzikál), režie: Linda Keprtová

Americký satirický jazzový muzikál Chicago patří mezi nejvýznamnější díla autorské dvojice John Kander a Fred Ebb. Příběh dvou pro vraždu svých partnerů vězněných, souzených a posléze osvobozených kabaretních zpěvaček Roxie Hart a Velmy Kelly a bezskrupulózního advokáta Billyho Flynna, jehož jediným zájmem je solventnost jeho klientů, otevřeně tematizuje korupci v soudních síních i v médiích, poukazuje na perverzní potřebu „výroby“ celebrit a především útočí na absurdně amorální zákony showbyznysu.

Dale Wasserman: Přelet nad kukaččím hnízdem (kultovní zápas o svobodu a důstojnost), režie: Igor Stránský

Hra Dalea Wassermana vznikla podle románu Kena Keseyho Vyhoďme ho z kola ven. Využívá motivů, jež slavná filmová adaptace Miloše Formana opomíjela: významněji se navrací především k indiánskému Náčelníku Bromdenovi. Ten ve svých schizofrenických vizích přesně pojmenovává podstatu nelidského systému, který na oddělení vytvořila sestra Ratchedová.

Předplatné můžete už nyní zakoupit v pokladně Slováckého divadla nebo online přímo zde