Slabost pro tenory a slabosti tenorů

Slovácké divadlo v Uherském Hradišti se nebojí sahat po titulech, u nichž sice neočekává stovky repríz, ale jejichž zajímavé režijní pojetí řadí soubor mezi naše přední divadelní kolektivy. Fraška Kena Ludwiga Tenor na roztrhání je ovšem spíš úlitbou pro většinového diváka. Recenzi publicistky Kateřiny Bujákové uveřejnil Týdeník Rozhlas
Zápletka je banální. Světoznámý tenorista před očekávaným vystoupením požije velké množství alkoholu a to mu znemožní, aby účinkoval. Ředitel divadla se rozhodne obléci kostým Othella talentovanému zaměstnanci Maxovi a podstrčí ho místo hvězdy. Mistr se však probudí a usiluje o vstup na jeviště. Následují divácky vděčné výstupy se záměnami domnělého i skutečného pěvce. Režie byla svěřena Robertu Bellanovi, jenž předchozími inscenacemi slováckou scénu proslavil po celé republice a prokázal, že umí vystavět komedii vkusně a s nadhledem. Škoda jen, že dramaturgyně Iva Šulajová nešla ve stopách inovace, kterou oživila inscenaci hry 1+2=6 nastudovanou před téměř dvěma lety a že nedokázala prosadit škrty, jež by hlavně první část inscenace zkrátily. Nicméně ani tentokrát inscenátoři nesklouzli k podbízivé frašce. K příjemnému výsledku jim pomáhá i krémově zabarvená scéna Miroslava Maliny tvořená kruhy a kružnicemi a luxusně vyhlížející kostýmy Šárky Bellanové. Při inscenování hry vsadil režisér na zpěv bez předpokládaných playbacků, což je úspěšné z poloviny. Herci Slováckého divadla jsou v muzikálových projektech jako doma, opera je však zcela jiný žánr a je to znát hlavně na Maxovi Davida Vaculíka. Snaživé herectví mu občas kazí tóny vedle. Martin Vrtáček je v roli operního maestra suverénní a jistý. Postavu divadelního ředitele zahrál standardně Kamil Pulec. Z dámské části souboru vyniká v plnokrevném výkonu Monika Horká jako manželka opěrní hvězdy. Za zmínku stojí i výtečná kreace Josefa Kubáníka, jenž s přehledem dokázal, že není malých rolí; ostatně už několik let patří mezi jistoty Bellanova týmu. Soubor Slováckého divadla potvrdil očekávání, že i v novém roce je v obdivuhodné kondici. Přidají-li se k němu i obsahově hodnotnější tituly, můžeme se těšit na velké zážitky. Kateřina Bujáková, publicistka