„Užívám si urýpanou Mášu,“ říká Pavlína Hejcmanová o Třech sestrách

Na konci roku se Pavlína Hejcmanová ponořila do úkolu, před který ni postavil režisér Michal Zetel – ztvárnit Mášu v jedné z nejhranějších divadelních her, ruské klasice Antona Pavloviče Čechova Tři sestry.

Pavlína Hejcmanová na zkoušce Tří sester s kolegyní Jitkou Hlaváčovou

„Prozatím Máša vypadá jako urýpaná ženská a to si docela užívám. I když to mně osobně není úplně vlastní, všichni v sobě máme všechny barvy, takže proč ne,“ říká Pavlína, kterou vloni Herecká asociace za roli Velmy v muzikálu Chicago odměnila zařazením do širší nominace na prestižní Cenu Thálie.

Improvizace bez textu

Pro zkoušení Tří sester zvolil režisér Michal Zetel velmi nezvyklou metodu.

„Domluvili jsme se, že na začátku budeme znát pouze téma, a na základě improvizací vytvoříme určitý tvar. Máme při tom hodně vycházet ze sebe samých, promítat se do svých rolí. Cílem je, aby to ve výsledku bylo autentické, nejen literatura, kterou na jevišti odvykládáme. Čechov je někdy těžký, snažíme se ho zlidštit, aby to dílo bylo pro lidi pochopitelné,“ popisuje Pavlína způsob zkoušení, se kterým se dodnes nesetkala.

„Je to zajímavé a je to výzva. Na druhou stranu, Michal Zetel je v tomto směru moc fajn, hodně se nás ptá, jak se při tom cítíme, aby nám mohl dát komfort a svobodu.“

V tuto chvíli tedy  není vůbec jasné, zda se například budou herci držet známého textu klasické hry.

„Možná ano. Teď ale stále hledáme, jak to celé uchopit, vytváříme podhoubí inscenace. A jakmile na to přijdeme, budeme to mít už celé tak osahané, že zbytek půjde rychle,“ věří Pavlína Hejcmanová.