Tři otázky pro ředitele divadla Igora Stránského
28. 4. 2005
V jednom z rozhovorů jste se k dramaturgii divadla vyjádřil, že pro sestavení dobrého dramaturgického plánu nepotřebujete zvláštní klíč, protože „Osvědčená praxe zkušených a dobrých principálů je, že na experiment tedy na náročný titul si musím vždy vydělat "kasaštykem".” Považujete se spíš za principála než ředitele? Vaše výsledky mluví o tom, že víte, co děláte.

Divadelní maratón tak by mohla být nazvána smršť festivalových prezentací, která v nejbližších dnech čeká divadelníky Slováckého divadla. První z festivalů navštíví herci dnes. V Olomouci uvedou Lišku Bystroušku. Strhující Pitínského inscenaci bylo možné zatím vidět jen na domácí půdě uherskohradišťského divadla. To se změní dnešním dnem.
Málokteré divadlo zažije, aby se u něj během pěti let už potřetí zabydlel štáb České televize kvůli záznamu jeho inscenace. Slováckému divadlu se to podařilo. Po Gazdině robě a Bratrech Karamazových televize tento víkend natočí dnes už legendární Pitínského Lišku Bystroušku.
Hned čtyři divadelní festivaly navštíví v následujících třech týdnech uherskohradišťské Slovácké divadlo. V divadle se shodují, že takový festivalový maratón ještě nezažili.
Po dvou letech uvádění a sedmapadesáti reprízách se s publikem Slováckého divadla v Uherském Hradišti rozloučil úspěšný muzikál režiséra Radka Balaše Šakalí léta.
Dva roky uvádělo Slovácké divadlo v Uherském Hradišti s úspěchem muzikál Šakalí léta. V pátek 15. dubna jej diváci budou moci vidět naposledy.
Narodil se v roce 1981 ve Zlíně. Vystudoval brněnskou Konzervatoř, ve Slováckém divadle je v angažmá od roku 2001, jmenuje se Jiří Hejcman. Hraje na elektrickou a klasickou kytaru a na bicí. Ve Zlíně míval dokonce svou kapelu. Když končil základní školu, vyplnil si přihlášku na uměleckou školu řezbářskou v Luhačovicích. „Někdy si říkám, proč jsem tam nešel. Mohl jsem sedět na Karlově mostě a řezat nějaké panenky,” říká. V pátek se naposledy objeví na scéně uherskohradišťského divadla jako Bejby v Šakalích létech. Ta role byla do jisté míry zlomová. Příležitost, kterou mu tenkrát režisér Balaš svěřil, využil stoprocentně.
Slovácké divadlo v Uherském Hradišti si může na své konto připsat další úspěch. Po pěti měsících od premiéry natočí štáb České televize dnes už slavnou Pitínského inscenaci Liška Bystrouška.
Ještě nedozněl potlesk po sobotní premiéře muzikálu Donaha! a ve Slováckém divadle už začínají zkoušet další inscenaci. Tentokrát jí bude slavné drama bratří Mrštíků Maryša.
Na první pohled by se mohlo zdát, že úspěch každé divadelní inscenace závisí na režisérovi a hercích. Málokdo si ale uvědomuje, že v zákulisí na průběh a výsledek práce dohlíží celá řada dalších profesí. Jednou z nich je i dramaturgie. Ve Slováckém divadle na tomto postu působí Iva Šulajová a Hana Hložková. Prvně jmenovaná stála u zrodu nejnovějšího muzikálu Donaha! Co všechno musela zvládnout, co jí dělá největší potíže? „Moje práce, to je taková špionáž,” říká Iva Šulajová.
Radek Balaš patří mezi nejuznávanější muzikálové režiséry u nás. V poslední době na sebe upozornil například realizací muzikálu Cikáni jdou do nebe v pražském Divadle Bez zábradlí, nebo v Mostě uvedeném muzikálu Řek Zorba. Diváci Slováckého divadla jej znají jako tvůrce muzikálu Pokrevní bratři, jako choreograf se podílel například na hudební komedii Na tý louce zelený. Před dvěma lety na scénu uherskohradišťského divadla přivedl Šakalí léta a po velkolepém úspěchu jej vedení divadla oslovilo opět, tentokrát, aby nastudoval muzikál Donaha! Jeho premiéra připadne na sobotu 2. dubna.