Začíná Buchlovské divadelní léto
29. 6. 2005
Od pátku se na celých �est dnů přesune soubor Slováckého divadla do romantického prostředí hradu Buchlova, aby divákům u� posedmé představil nejlep�í inscenace uplynulé sezóny v rámci akce nazvané Buchlovské divadelní léto.

Už dvakrát jsme přinesli úryvky z deníku, který si herci Slováckého divadla vedou během zkoušení hry Maškaráda s ruskou režisérkou Oxanou Meleshkinou Smilkovou. Podle všech dostupných zpráv je vidět, že režisérka herce nešetří ani na chvíli. Proto všichni divadelníci velmi netrpělivě čekají na záchranu jménem prázdniny. Dnes tedy přinášíme poslední předprázdninovou ochutnávku z toho, co se děje v divadelním zákulisí. A i tentokrát jsou to velmi zajímavé zprávy.
Recenze od Jany Machalické, Lidové noviny 25. 06. 2005
J. A. Pitínský představil na Festivalu evropských regionů svou dramatizaci Lišky Bystroušky.
Jedenáctý ročník mezinárodního divadelního Festivalu evropských regionů v Hradci Králové hostil ve čtvrtek večer soubor Slováckého divadla. Uherskohradišťští divadelníci přivezli do východních Čech slavnou Pitínského inscenaci Liška Bystrouška.
V pátek 24. června bude ve Slováckém divadle naposledy uvedena komedie Blbec k večeři. Její režisér Robert Bellan, který je podepsán rovněž pod Rychlými šípy, měl šťastnou ruku jak při samotném výběru titulu, tak při hereckém obsazení. Blbec k večeři dosáhl více jak padesáti repríz, představitel hlavní role Martin Vrtáček získal cenu za nejlepší mužský herecký výkon. Jaké bude loučení? „Bude mi smutno,” říká oblíbený herec, který momentálně pracuje na další hlavní roli, tentokrát s ruskou režisérkou Oxanou Meleshkinou Smilkovou.
Na poslední červnový pátek připravilo Slovácké divadlo derniéru komedie Blbec k večeři, jež patřila k největším diváckým tahákům posledních let. Po více jak padesáti reprízách musí ale ustoupit dalším hitům uherskohradišťského divadla.
Už více jak měsíc připravuje vyhlášená ruská režisérka Oxana Meleshkina Smilková s uherskohradišťskými herci inscenaci Maškaráda. Výsledky její práce pravidelně patří k tomu nejlepšímu, co na divadelních prknech v České republice vzniká. Důkazem je například Racek, který Slováckému divadlu přinesl účast na divadelních festivalech i mnohé nominace. Na veřejnost ale prosákly informace o mimořádně náročném zkoušení se svéráznou režisérkou. Herci jsou několik týdnů vystaveni tvrdé práci a často se stává, že dochází ke konfliktům. Před týdnem jsem zveřejnili jako důkaz část deníku jednoho z herců. Dnes přinášíme výmluvné pokračování.
Jednadvacátého června začíná v Hradci Králové jedenáctý ročník české divadelní přehlídky - Festival evropských regionů. Barvy Zlínského kraje bude jako jediné hájit Slovácké divadlo. Herci z Uherského Hradiště do Čech přivezou dnes už slavnou Pitínského inscenaci Liška Bystrouška.
O vyhlášené ruské režisérce Oxaně Meleshkině Smilkové, jež momentálně ve Slováckém divadle připravuje doposud neuvedenou verzi Lermontovovy Maškarády, se často mluví jako o postrachu českých divadelníků. Jaká je skutečnost? Jak se na práci s režisérkou Smilkovou dívají samotní protagonisté zkoušení?
Zájem o uherskohradišťské Slovácké divadlo v poslední době neprojevují jenom jeho věrní diváci a divadelní odborníci, ale v hledišti je možné spatřit celou řadu tváří z televizní obrazovky a filmového plátna.
Recenze na Maryšu, Hospodářské noviny 9. června, autor Saša Hrbotický
Maryša bratří Mrštíků si i po sto jedenácti letech od prvního uvedení drží prestižní pozici nejživotnějšího díla české dramatiky. Tragédie dívky z moravské vesnice donucené ke sňatku a dohnané okolnostmi k zavraždění manžela je známější než kterákoliv jiná domácí hra, fragmenty z ní bývají dokonce často parodovány. Přesto si žije dál svým sveřepým životem.
V čem spočívá tajemství její nadčasovosti? V nosném konfliktu peněz a lásky, morálky a osobního vzdoru, ve skvěle zachycených charakterech, v pregnantním a libozvučném jazyce východomoravského nářečí, avšak především ve vzrušující možnosti relativistického zkoumání motivace činů každé z postav.